Home » Testmama’s » OYO camera en monitor getest door onze mama’s

OYO camera en monitor getest door onze mama’s

Wij lieten 3 mama’s de OYO camera en monitor van Aerosleep, winnaar van een Baby Innovation Award, testen. Deze kregen ook toegang tot de OYO-app, een handige app waardoor je als ouder in principe de babymonitor niet in de gaten hoeft te houden. Bij de kleinste veranderingen in waarden krijg je als ouder een melding. Zo kunnen alle ouders met een gerust hart hun kleintje een schoonheidsslaapje laten doen. De Smart camera is van zo’n kwaliteit dat die zowel overdag als ’s nachts haarscherp beeld geeft van de babykamer. Lees verder om de bevindingen van onze testmama’s te lezen.

Welke producten werden getest?

OYO test review andere mama's monitor en camera
Testscore van de mama's
Overall
4.4
  • Gebruiksgemak toestellen en app
    (4.3)
  • Kwaliteit toestellen
    (4.7)
  • Design toestellen en app
    (4.2)
  • Metingen en functies via de app
    (4.33)
  • Veelzijdigheid OYO
    (4.4)
  • Aanbevelen aan andere mama's
    (4.7)

Onder mama's testgroep

3 mama’s hebben de OYO monitor en camera van Aerosleep grondig getest samen met hun kleine slaapkopjes en zij waren heel positief! Lees hieronder de mening van elke mama en ontdek hun favoriete features die hen een veilig gevoel gaven

Stel jezelf en je gezin even voor

Hoi! Wij zijn Annelies, 27 jaar, Michiel, 28 jaar en Lou, samen vormen wij the awesome three!

Lou is 4 maand oud en de grootste lachebek die je je kan bedenken. Staat op met een glimlach die weer verdwijnt wanneer hij gaat slapen. En dan nog, zelfs in zijn slaap kan hij zijn glimlach niet verbergen. Lou is een heel vrolijke baby die weet wat hij wil! Wachten op zijn voedingen doet hij niet graag en laat dat snel merken. Daarnaast is hij enorm sociaal en lacht naar iedereen die hij ziet.

Op het vlak van slapen hebben we al een enorme zoektocht achter de rug. Lou sliep enkel in onze armen en in onze aanwezigheid. Stapje per stapje leert hij nu om zelfstandig te slapen. We have come a loooong way, maar we raken er. Van het slapen in onze armen naar het uren door de hal wandelen om hem in slaap te wiegen, zijn we nu op het punt dat we na het slaapritueel, nog 5 minuutjes knuffelen en hem dan half slapend kunnen wegleggen. Score!

Wat was jouw eerste indruk van de producten?

Ik was enorm enthousiast. Een sobere verpakking maar met een schat binnenin. Na het installeren, wat trouwens super vlot ging, waren we enorm enthousiast over de beeld- en geluidskwaliteit van de camera.

Hoe zijn de producten van OYO in gebruik?

• Voldoen ze aan de verwachting?

De camera voldoet zeker aan de verwachting. Het beeld is helder, snel geconnecteerd met de wifi en handig om te installeren. De monitor is makkelijk bij je kindje aan te brengen en alle gegevens staan voor 24 uur verzameld in de app.

• Wat zijn voor jou de grootste voordelen van de camera?

Wanneer je geluid hoort, monitor je je kind vanop afstand. Zo vermijd je onnodige tripjes naar de babykamer en heb je minder kans dat je mini wakker wordt wanneer je toch eens gaat piepen.

• Wat zijn voor jou de grootste voordelen van de monitor?

Dat de cruciale gegevens zoals de lichaamstemperatuur en de positie/ademhaling van je kindje in een oogwenk zichtbaar zijn.

• Wat was jouw favoriete feature en waarom?

De lichaamstemperatuur van je kindje. Je ziet meteen of hij/zij het te warm heeft en kan dus sneller ingrijpen zeker bij hoge temperaturen super handig!

• Zou je de OYO monitor en camera aanraden aan andere mama’s? Waarom wel/niet?

Het product doet wat het beloofd. Je hebt niet ‘alleen’ een babyfoon, ‘alleen’ een camera, ‘alleen’ een overzicht van zijn temperatuur en positie,… maar het is een ALL-IN-ONE product. Hierdoor heb je een goed beeld over het welzijn van je kindje. Slapen doe je met een gerust hart. Wanneer je gezellig in de tuin zit met vrienden, heb je je kindje steeds in jouw broekzak. Je bent er dus meteen van op de hoogte als er iets niet oké zou zijn. Iets wat elke mama in haar bezit moet hebben dus!

Stel jezelf en je gezin even voor

Sinds januari 2021 zijn wij de trotse ouders van Arthur. Arthur werd geboren na 27 weken zwangerschap en verbleef nadien 14 weken in het ziekenhuis alvorens wij hem mochten verwelkomen in ons warm nestje. Momenteel is hij 5 maanden oud (gecorrigeerd 2 maanden). Doordat Arthur extreem prematuur geboren is, wordt hij de eerste maanden thuis nog extra gemonitord voor wiegendood. Arthur is ons eerste kindje en als jong gezin (mama 31 en papa 29) waren wij in het begin zeer onzeker. Door de extra monitor van het ziekenhuis durven wij hem niet vaak alleen te laten slapen in een ruimte, uit schrik het alarm niet te horen/zien.

De OYO producten werden geleverd in een mooie nette verpakking. Een korte, krachtige handleiding zet je snel op weg, zodat je de producten onmiddellijk kan gebruiken. Zowel de camera als het oplaadstation van de monitor hebben een mooie layout en zijn onopvallend in je interieur.

• Voldoen ze aan de verwachting?

De producten van OYO voldoen zeker aan de verwachtingen. Voor wij deze producten in huis hadden, maakten wij gebruik van een standaard babyfoon. Minpunt hieraan was dat wij vaak het alarm van de ziekenhuismonitor niet hoorden door de babyfoon wat ons de nodige stress en onzekerheid bezorgde en ertoe leidde dat wij vaak op ‘hoorafstand’ bleven. Even snel naar de keuken of in de tuin zat er niet in. Met de OYO slaan we 2 vliegen in 1 klap. Ten eerste kunnen wij aan de hand van de camera zowel onze zoon als zijn ziekenhuismonitor zien. Ten tweede krijgen wij via de OYO monitor/buikband melding als Arthur beweegt, geluid maakt, rustig is,

Het grootste voordeel van de camera voor ons is het brede en heldere beeld.  Zo kunnen wij ook perfect de ziekenhuismonitor in de gaten houden. Een leuke functie op de camera is de spraakfunctie.

Over de monitor van OYO zijn wij ook heel enthousiast. Als jonge ouders zijn wij vaak nog onzeker of onze zoon niet te warm/te koud aangekleed in zijn bedje ligt. Handig aan de monitor is dat we een indicatie krijgen van de huidtemperatuur. Zeker met deze warme dagen is dit wel een handig hulpmiddel. Daarnaast krijgen wij via de app mooi melding als Arthur beweegt en/of geluid maakt en kunnen we via de camera controleren of hij wakker is.

Het is moeilijk om er één favoriete feature uit te kiezen want de combinatie van zowel de camera als monitor vinden wij top! Het product in zijn geheel heeft ons terug wat vrijheid gegeven. Zo hebben we met deze warme dagen al eens kunnen genieten  van een glaasje in onze tuin terwijl zoonlief binnen ligt te slapen. Aan de hand van de app kregen wij mooi melding wanneer hij actief is en kunnen we via de camera ook de ziekenhuismonitor in het oog houden. Alsook geluidsalarmen van de ziekenhuismonitor werden opgepikt door de OYO en kregen wij meldingen van. Gelukkig was het vals alarm!

Wij waren aangenaam verrast door dit product. De camera op zich is een mooi product om een visueel beeld te krijgen op je slapend kindje. Wij zijn vooral fan van de combinatie met de monitor. Deze opent een wereld van mogelijkheden zoals meldingen van positie (ruglig/buiklig), baby is rustig, baby is actief, . . . Bij een melding keken wij via de app snel even op de camera om te zien of Arthur werkelijk wakker aan het worden was of het eerder beweging/geluidje in zijn slaap was.

Stel jezelf en je gezin even voor

Hi, ik ben Lindsay, 23 jaar, en samen met mijn partner Kjell hebben wij een prachtig zoontje van 5 maand, Vince. Hij is een goedlachse baby, heeft af en toe een huilbui en slaapt het liefst van al op zijn buikje.

Wij hebben de OYO monitor + camera een aantal weken mogen testen. Nadat we hem toegestuurd kregen konden we hem heel eenvoudig installeren aan de hand van het meegeleverde boekje en de app die we konden downloaden. Het delen van de geïnstalleerde monitor en camera met mijn vriend ging heel eenvoudig, enkel een emailadres invullen waarna we alles in de app konden zien en volgen!

• Voldoen ze aan de verwachting?

Een geslaagde test met de OYO monitor en camera, wij zijn er zeer tevreden van! Een echte aanrader!

Camera heel zuiver in het donker, ook makkelijk te installeren met bijgeleverde magneet en een soort dikke dubbelzijdig klevende tape.

1. Geeft aan wanneer de baby geluidjes maakt of wanneer hij effectief rustig is.
  2. Na een nacht slapen kan je in de app zien hoe lang hij rustig geslapen heeft en hoe lang hij onrustig of wakker was.
  3. Stevige goed klevende velcroband die goed op zijn plaats blijft zitten, de hele nacht lang (en wij hebben een baby die héél veel beweegt ‘s nachts).
  4. Luid signaal bij geen detectie van ademhaling, zelfs al staat je smartphone op stil (internet moet wel steeds aanstaan).
  5. Stijging van temperatuur van de baby wordt ook met een luid signaal aangegeven..

Ik vond de combinatie van beiden top! Zo krijg je een totaalbeeld van je kind tijdens het slapen.

Ik zou dit aan alle mama’s willen aanraden. Er zijn super veel voordelen aan de OYO monitor + camera. Er is niks beters dan meldingen krijgen op je gsm en dat je u kind in het oog kan houden en zo op je gsm kan kijken. Voor onze 9 weken te vroeg geboren zoon vonden wij dit het ideale instrument om geregeld te controleren hoe het met hem ging tijdens het slapen, nu hij sinds het gebruik van de OYO in zijn eigen kamer slaapt. Wij hebben een buikslaper dus de monitor geeft dan heel de tijd signalen dat hij op zijn buik ligt. Op zich wel goed, maar in ons geval een klein nadeel. Al kan je de meldingen voor de slaappositie afzetten waardoor wij hier geen meldingen meer van kregen!

Andere testreviews