Gezondheid van je baby

Publieke groep active %s

Krampjes, reflux, gevoelige huid, … Deel jouw ervaringen en help andere kleintjes uit de nood.

Group Admins

Verkoudheid baby

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Jolien Van der Meeren
    Sleutelbeheerder

Hallo, onze dochter van 5 maand heeft nu al enkele weken een verkoudheid. Iemand tips om hiermee om te gaan? Ik spoel nu en dan haar neusje, maar ze heeft het lastig om echt vrij te ademen, vooral ‘s nachts. Bedje is ook al opgehoogd.

Silke
    Bijdrager

Wij hebben in de zomer een hoestende baby gehad gedurende een aantal weken. Met regelmaat de ademhalingskine bezocht , ik ging sneller naar de kine dan naar de pediater. Ik wou ze niet meteen onder medicatie laten zetten. Zij heeft ons heel goed geholpen, paar keer aerosol daar en wat manueel los masseren en veel beterschap. Zij had ons aan geraden om zelf een aerosol toestel te kopen (wij hebben eentje van de lidl, raadde ze zelf aan en zijn goed voor die prijs kwamen net in september oktober uit, nu mss even zoeken) en nu doen wij regelmatig als we merken dat ze wat verkouden wordt ’s avonds een 10-tal minuutjes aerosol met enkel fysiologisch water omdat dat haar slijmpjes wat losser maakt en erna haar neusje goed spoelen. Is bij ons ECHT een grote verbetering én geruststelling want ik maakte mij daarin snel zorgen, ook zeiden ze mij dat het normaal is dat ze weken aan stuk last kunnen hebben van een kuch.. zolang er geen koorts is natuurlijk. Wanneer ze in de nacht echt last had spoelde we haar neusje ook ’s nachts zodat ze weer vrij kon ademen (is gelukkig niet vaak nodig geweest)
    De key is echt neusspoelen daar heeft ze ook op gehamerd, wanneer ze verkouden is doen wij 2 keer per dag en anders maar 1 maal, wij snuiten tenslotte onze neus ook dagelijks. 😉

Kortom de ademhalingskine heeft mij écht geholpen en gerust gesteld en ik kan haar altijd bellen met vragen of langsgaan als ik twijfel.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door Silke.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.